7091291709 |
Metodologies actives i inclusives II |
2021-2022 |
Curs. Educació Primària |
|
|
|
7/2/2022 - 14/3/2022 (15 hores) de h a h |
|
CRP del Tarragonès |
|
Autovia de Salou, s/n (C.E. edif. Llull) (Tarragona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Tarragonès
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Inscripció |
13/09/2021 - 26/09/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Donar a conèixer metodologies actives i inclusives que posen l'alumne al centre de l'aprenentatge.
Activitat oberta a tots els docents d'Educació Primària.
|
| |
Objectius |
Explicar les diferents tipologies d'una proposta de "Projectes de treball".
Estratègies per posar en pràctica el treball per projectes a l'aula.
|
| |
Continguts |
Sessió 1.- Què entenem per ensenyar des d’una proposta de “Projectes de treball”?
a. Sessió de contrast entre l’experiència i els formadors amb la finalitat
de generar un significat compartit. O no.
b. Projectes de treball i inclusió.
c. La investigació, un tret diferencial.
Sessió 2.- Com començar un projecte?
Anàlisi d’algunes situacions aportades pels formadors.
Anàlisi d’algunes situacions aportades pels participants del curs.
La vida de l’aula com a font de projectes.
Ensenyar a compartir propòsits.
Què esperem dels alumnes?
Ensenyar i aprendre a fer-se preguntes investigables.
Sessió 3.- Planificar projectes
a. Planificar sense els alumnes
a. La participació dels alumnes en l’elaboració del pla de treball
b. El sentit dels continguts (coneixement a aprendre)
c. Documentem (mestres transformatius)
b. Documentar
a. La dificultat que suposa treure el pensament del cap...
i. Diversitat de formats i llenguatges
b. Documentar per:
i. Participar en ua deliberació a l’aula
ii. Reflexionar sobre les idees i els comportaments que hi
ha a classe, també sobre processos
iii. Reflexionar amb altres mestres i fer equip
iv. Informar a les famílies i fer-les partícips
v. Donar a conèixer l’escola.
Sessió 4.- Avaluar
El procés didàctic de fer – pensar – comunicar integra l’avaluació formativa
Comunicar el projecte, els seus resultats pot esdevenir també una avaluació
sumativa.
Aplicar el que s’ha après durant el projecte.
Sessió 5.- Compartim el que heu fet?
Es tracta de compartir alguna cosa que ja feu i que relacioneu amb els continguts del curs o
alguna aspecte que hagueu posat en pràctica a partir del curs. Aquest compartir implicarà
deliberació i contrast.
|
| |
Avaluació |
A la darrera sessió els participants han de presentar una activitat que hagin fet a classe que relacionin amb el curs o que l'hagin fet a partir del curs.
Satisfacció de les persones assistents i de l'equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l'activitat formativa.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores de la formació.
Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata. D'acord amb el document de vaolració final del centre i l'informe de seguiment dels serveis educatius.
|
| |
E-mail |
e3900034@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
07/02/2022 |
1730 |
1930 |
Sessió 2 |
dilluns |
14/02/2022 |
1730 |
1930 |
Sessió 3 |
dilluns |
21/02/2022 |
1730 |
1930 |
Sessió 4 |
dilluns |
07/03/2022 |
1730 |
1930 |
Sessió 5 |
dilluns |
14/03/2022 |
1730 |
1930 |
|
| |